39'uncu Vodafone İstanbul Maratonu için geçtiğimiz yıl olduğu gibi yine teknoloji yazarımız Timur Sırt'la beraber düştük yollara. Hava henüz karanlık, biraz da yağmurlu. Timur kesin gelmeyecek diye düşünürken telefon çaldı, yoldaymış.
Beklenmedik hareketlerin devamı çok geçmeden geldi.
Timur yolların kapalı olmasından dolayı geç kalmamak adına belli bir yere kadar çöp arabasıyla geldiğini itiraf etti.
Yaratıcılığını her zaman takdir etmişimdir ama bu kadarını da beklemiyordum.
Gelelim merak edilen, 'Maratanona nasıl hazırlanılır?' kısmına... Bir süredir Nike Run Club baş antrenörü Mehmet Çetin'in önderliğinde Timur Sırt ve Instagram kaşifi Sezgin Yılmaz'la antrenmanlar yapıyorduk.
Bu yıl koşunun motivasyonu onlardan değil, tabii ki akıllı saatim Apple Watch series 3'ten geldi. Anadolu yakasından başlayıp Avrupa yakasında son bulacak, dünyada iki kıta arasında koşulan tek maraton olan organizasyonda biz en sade olanından 10 kilometreyi tercih etmiştik. Ve yarış için startımızı aldığımızda köprü üzerinde www.sabah.com.tr'den canlı yayınımız başladı. "Koşuya bu şartlarda devam etmek çok zor. Timur yayına sen devam et, ben de seni geçeyim" dedim. Bu yarıştaki tek rakibim Timur, onu geçince benim açımdan yarış başarılı bir şekilde tamamlanmıştır. Ve biz kahvaltımızı yaparken o hâlâ koşuyordu, düşünün finish çizgisinde Timur'u gören olmadı.
SAATTEN UYARI ALDIM
Apple Music'te yer alan özel Nike+Run Club çalma listeleriyle koşu büyük kolaylıkla geçecek sanıyorken saatimden kalp atışımla alakalı bir uyarı geldi. Kalp atış hızım yükselmiş; normal, tam yokuş çıkıyordum. Haliyle biraz yavaşladım.
İki dakika sonra tekrar kalp atış hızımı ölçtüm, biraz daha normale inmişti. Bu saatin bu hareketinden sonra aramızda bir duygusal bağ oluştu çünkü yine beni düşündü.
Son yıllarda farklı konulara dikkati çekmek için koşulan İstanbul Maratonu'nun bu seneki teması çocuklardı.
2015'te 'Kadına şiddete dur de', 2016'da ise '15 Temmuz şehitleri için koşuyoruz' temalarıyla gerçekleştirilen organizasyonun bu yılki sloganı, 'Çocuklarımızın geleceği için koşuyoruz' oldu. Sloganla; çocuklarla ilgili farkındalık oluşması gereken konulara dikkati çekmek, çocukları kötü alışkanlıklardan uzaklaştırarak güzel şeylerle yönlendirmek amaçlanıyor. Ayrıca organizasyonun isim sponsoru Vodafone, halk koşusunun bitiş noktası olan Vodafone Park önünde kurulacak Yarını Kodlayanlar standına gelip kayıt yaptıran ilk bin çocuğa kodlama eğitimi verecek.
ÖDÜL 1 MİLYON DOLAR
Maratonda dereceye giren sporculara yaklaşık 1 milyon dolar ödül dağıtıldı. Birçok çocuk ise kodlama eğitimi için kaydını yaptırdı. Biz bu yıl da gönüllerin şampiyonu olduk diyelim. Başka bir maratonda görüşmek üzere...